21 Nisan 2009 Salı

baharda leyya , bla bla bla)

dün gece saat 02.00 civarlarına kadar osmanlıcada eklerin yazımını çalıştım.mek- mak ,mekte -makta , sa -se ,ler -lar,filan -falan )) bilimum eklerin yazımını öğrendim sevgili günlük))soracıma yahya kemalin endülüste raks şiirini osmanlıca metinden çevirip transkripsiyonunu (yazması bile bi kilometre sürüyor)) yaptıktan sonra yerlere dökülen gözlerimi nerdeyse ellerimle toplayıp yattım.beş saat sonra;

''anneee bizi okula götürseee!!'' ... güneş ışığına maruz kalmış kertenkeler gibi sürünerek çıktım yataktan..hay ben bu okulların!!!!


yarı kapalı gözlerimle tosbağa modunda götürdüm çocukları..dönüşte yine aynı moddayım...maksat uykum açılmasın bulduğum en yakın düzlüğe serilip uykuma devam edeyim ..yolu yarılamıştım ki, zaten sıkışık trafikte aracın teki tarafından cidi ciddi sıkıştırıldığımı farkettim.ülen zaten bütün şeritler tıka basa dolu ,çıkış da yok,taa ne sıkıştırıyosun git efendi efendi şeridinde..(içses diyo tabii))ama adam koymuş kafaya nerdeyse bitişik nizam gidiyoruz hatta aynalarımız kanka olmuş ..hani insan gibi rica etse .bi bi bi insanlık belirtisi gösterse tmm ..benim afyon patladı sonunda nolacaksa olsun artık ...baktı olmuyor  hafif aralık olan camdan bağırmaya başladı
,

_ulan sen ne biçim insansın!!!&%?^+%()&% bla bla blaa...


''ulan mı'' ??/()&%+&/() mı!!! hönk!!!kan beynime sıçradı ama bir kaç vukuattan sonra eşimin sıkı tembihi var ;sakın kimseyle polemiğe girme hiç yakışmıyor bayanlara öyle çen çen kavga etmek ..nihayetinde karşındaki bir erkek ... kaba kuvvet kullanabilir!!

üzülerek içimden üç kat fazlasını saydırsam sa ,duymazlıktan geldim adamın dediklerini nihayetinde kendisine arka sıralardan bir yer beğenmeye karar verdi ..ohh ))

hıh geçende yaşadığım çok komik bi olayı da ekliyim ucuna da tam olsun:)şimdi eğer incirlibostan istikametinden acıbadem caddesine çıkarıyorsanız dik rampalara denk gelirsiniz.ben de kaptırmışım aşağıdan bir an evvel caddeye çıkmaya çalışıyorum o sırada küçük bir sokaktan hızla çıkan bir araçla burun buruna geldik hatta filmlerdek iiiiiynnnn!!!sesiyle tampon tampona durabildik ikmiz de..adam indi arabadan ;

_ne biçim geliyosun sen öyle yeaa!!

ben;

_bak ben sana göre ana caddeden geliyorum üstelik burası rampa sen tali yoldan çıkıyorsun iki bakar insan etrafına de mi?ben mi şu dik bayırda durup sana yol verecem??!!!

adam tamponlara bakıyor neyse ki arada bir iki milim boşluk var)))

_neyse bişey yok ..diyor.

ben de bütün iyi niyetimle ;

_elhamdülillah!!diyorum..ama esas film orda kopuyor)))

adam car car bağırmaya başlıyor;

_şuna bak yaa bi de elhamdülillah diyo yeaaa !!

ben gayet ifadesiz bir suratla aynen şöle ;

_ne diycektim Allah belanı versin mi!!!))))

yazıya serpiştirdigim fotolar iki gün içinde sıkıldığım ya da yorulduğum zamanlarda ortaya çıkanlar(yalanımı yiyiiim..oturdum ordan burdan çaldığım vakitlerde diktim onları..dikmeden yaşayamıyorum )..henüz taslak haldeler.sonuncusu ise bir adet kamera arkası fotosu)''burada işler herzaman yolunda gitmeyebiliyor''un ifadesi de diyebiliriz ona..o kadar tasarladıktan sonra kimi zaman tam dikişin ortasında içime sinmeyebiliyor yaptığım şey.hatta bazen son kertede bile gözümün tutmadığı işler olabiliyor.bir gün sizinde geri dönüşemeyenler kutusunu da paylaşmalıyım))

10 yorum:

heidi dedi ki...

Leyyacım;

Eşinin dediği gibi hiç yüz-göz olmamak gerek. Kadın-erkek hiç farketmeden tüm şoförlerin potansiyel tehlike olduğunu düşünüyorum.
Çanta harika gözüküyor. Cıvıl cıvıl.

Papatya Prenses dedi ki...

ne diycektim Allah belanı versin mi:)

yani Allahtan evde tek başınayım da,kimse bu kız iyice delirdi demiyor bana,pc başında gülmekten bi hal olduğumu görerek:)

AYFERSULTAN dedi ki...

SA.Leyyam neler yapmış neler,bu kadar yoğunluk içinde dersleri asmadan üretime devam nediyeyim RABBİM yar ve yardımcın olsun amin.uğraşılmaz bu erkek sürücülerle güya bayanlar acemi sürüyormuş neyse..A.E.O.

owl dedi ki...

Ne kadar çok benziyoruz leyyacım. bende trafikte asla tutamam çenemi. eşimde kızar, birgün sopa yiyip eve öyle geleceksin diye :)) bu arada çantalar çok güzel olmuş canım, okul sana yaradı vallahi :)

Ayşe dedi ki...

pek güzel şeyler dikmişsin ama sen :) ellerine sağlık valla bende geçenlerde osmanlıcadan ömer seyfettin in öyküsünü çevirirken çok yorulduydum ama mehmet akif in şiirini çevirirken hiç öyle zorlanmadım insan alışıyomu ne

Allah tan kolaylıklar dilerim

Bu arada sen ne okuyordun ki leyya hangi bölüm yani

selamlar

disal dedi ki...

leyyam hem dersler hem çantalar hemde sabah çocukları okula bırakmak...helal sana dost..

ben diyorum okulların saati 10 a alınsın..imza topluyorum..sende atsana:))))

Ayça dedi ki...

Ay Leyya çok güldüm. Son nokta cümlen süper olmuş:) "Ne diyecektim Allah belanı versin mi?"
Helal olsun arkadaşım :)))

GeCe dedi ki...

çantalar harika yazını da nasıl okudum bir baktım sona gelmişim hiç anlamadım çok akıcıydı

SEVİL dedi ki...

LEYLA SEN ÇOK YASA EMİ ÇOK GULDUM YAZINA YA HELE O RAMPADAKİ OLAYA VALLA BAYILDIM BU ADAMLAR MALESEF ÖYLE BİRAZ HOŞGÖRÜ YOK :))
SEVGİLER

Adsız dedi ki...

leyyacım 5aydır takip ediyorum seni süpersin.çantalar, uslubun harika da bende yapabilirim diyorum (senin kadar profesyonel değilim tabii)ama o kumaşları nerden buluyon kardeş