20 Şubat 2010 Cumartesi

bir alıntı,biraz da ekleme....

çok gerekli durumlarda elime bi damla nemlendirici damlatmak bile zuldür benim için..bundan böyle onun yerine elime bi damla zeytinyağ damlatırım daha iyi.
bunu neden yazıyorum?bugün yolum bir bloga düştü..okuduklarım çok üzücü şeylerdi.üzüntümü hamasi kelamlarla harmanlayıp sunmak yerine(hamaset bizim memlekette artık sözün etkisini zayıflatmaktan başka işe yaramaz oldu) ''hayvan resimleri'' arşivimi kullanmak istedim.
alıntı sevgili meropeden ,resimler şahsi arşivimden...(hepisini ben kendim bizzat çektim ,onun bunun resimlerini kopyalayıp ben çektim havalarına giren hırhızlara duyurulur!!!)

What does cosmetics 'testing on animals' mean? 
Özetle ne diyorlar?
 Göz testleri: kullandıgımız kozmetikler, canlı ve ayık tavşanların gözlerine damlatılıyor. Körlük, şişlikler, kanlanma sonuçların sadece iyimser ifadesi.




(üstteki bizim çocukların gözbebeği,bahçemizin neşesi,emektar pamuk..4 yaşına girdi..)


 
                                      
Deri Testleri : Tavşan, Guinea Tavşanı (hamster gibi bişey), Hamster gibi hayvanlarda bu kozmetikler deneniyor. deride ülserleşme, kanama, çatlama... sonuçları görene kadar devam ediyorlar. 

Zehirlenme testlerinde hayvanlara zorla bu maddeleri içiriyorlar. Köpek, Kedi.. 
Kimi ölüyor, kimi kusuyor. Ama hepsi, yanlarına gelen insanlardan böyle bir kötülüğü ummuyorlar. 
(bu mırmır.. bütün yaz oğlumun en yakın ardaşı oldu..)

 



 
yazının devamını okumak isteyenler  hiçbir yer'e buyursunlar...

ekleme:
son fotolar bu masumlara eziyet edenlere gelsin;
dilerim bu fotodaki otun yerinde bigün siz olursunuz....bütün vücudunuzu sümüklü böcekler kaplar...

hangimiz yaşadığımız dünyanın onlarsız daha güzel,daha keyifli ,daha yaşanır olacağını söyleyebilir ki?

(merope sayfasında hayvanlar üzerinde test yapmayan firmaların da listesini yayınlamış sanırım ama benim bu listeye hiç güvenim yok açıkcası...)
 

7 yorum:

Unknown dedi ki...

BAZEN ÜZÜLÜYORDUM HAYATIM BOYUNCA HİÇ KOZMETİK ÜRÜN KULLANMADIM.(NİŞANLANIRKEN ALDIĞIM RUJUM BİLE BİTMEDİ)KULLANSAM DAHA MI GEÇ YAŞLANIRDIM DİYE AMA BUNLLARI GÖRÜNCE MUTLU OLDUM.EN AZINDAN BAŞKA BİR CANLIYA ZARARIM DOKUNMAMIŞ DİYE.ZEYTİNYAĞ NEMLENDİRİCİYİ TEK GEÇERİM

Ova (Excuse My Reading) dedi ki...

Leyya çok güzel bir yazı olmuş. resimlere bayıldım! Ellerine sağlık :)

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Çok fazla kremim yoktur, bir tek nemlendirici o da mecburiyetten :(
Onlar çok masum, savunmasız.
Fotoğraflar ve fotoğraftakiler çok güzel...

Melike dedi ki...

bunları okurken de özellikle de bakarken de dayanamıyorum. Onlar da can taşıyor ve ne yazık ki pek çok insan bu tür hayvanların duyguları olmadığını zannediyor. Bizim evde dünya tatlısı bir hemstırımız var, inan evdeki herkesin sesini yanıyor, yemek istediğinde kafesin ortasında arka ayaklarının üzerinde dikelip ellerini hanım kızlar gibi birleştiriyor ve öyle bir bakıyor ki dayanamazsın. Hani bazen kızdığında bazıları "hayvan gibi" derler ya aslında hiçbir hayvan zorda kalmadıkça saldırmıyor, kötü olan zorba olan biz insanlarız. Bunları yapan insanların bir gün dünyaya o hayvan şeklinde gelmelerini diliyorum allahtan.

Bucanni dedi ki...

Maalesef hayvanlar sadece kozmetikler de değil sağlık alanında da bir çok konuda denek olarak kullanılıyorlar. Çok üzülüyorum ama başka yolu varmı onuda bilmiyorum.

GeCe dedi ki...

canım resimler çok güzel öncelikle duyarlılığına da katılıyorum ama bir bilim adamı olarak biraz daha farklı düşünüyorum

hayvanların gereksiz yere kobay olarak kullanılmasına karşı olmakla beraber bunların özellikle tıptaki gelişmeler için gerekliliği ortada. Bir çok ilerlemeyi bir çok tedavi yöntemini buna borçluyuz. Öncelik sıramızı kesinleştirmekte fayda var. Her zaman önce insalar sonra diğer canlılar önemlidir bana göre ve malesef bundan paylarını almak zorundalar.

tabi dediğim keyfi araştırmalar için olmamak kaydıyla

ladygreenriver dedi ki...

ben bunlara bittim yaaa.ellerine sağlık.
svgiler...