3 Şubat 2011 Perşembe

kumaş sepet dikimi (tutorial-dıy)


nihayet kumaş sepet dikimi postumuz hazır...hiç uzun etmeyeceğim, zaten kendisi yeterince uzun oldu:)


öncelikle sepetimizin dışı ve astarı için kalın dokulu kumaşlarımızı , formunu koruyabilmesi için de tercihen kalın keçemizi , yoksa da  kalın elyafımızı hazırladıktan sonra  her birinden
genişliği 77cm
yüksekliği 32cm
olan üç adet dikdörtgen parça kesiyoruz.

yalnız ben önceki sepetimin astarı küçük oldugu için bu kez astarı 1 cm daha uzun kestim(33cm)...ama bu kez de sepet bittiginde astar 1 cm uzun oldu:)fazlalığı sepetin dış kısmında bırakıp yeşil bir hat oluşturdum...siz dilerseniz ölçüleri tam kesin astar içte kalsın..dilerseniz de 1 cm fazlalık bırakıp benimki gibi üst kısımda görünen bir astar- kumaş kombinasyonu sağlayın...


sepetin ön yüzü olacak kumaşı ve keçeyi üst üste yerleştirip muhtelif yerlerinden iğneliyoruz ki dikiş esnasında kaymasınlar..


 ardından  iki kısa kenarı iğnelerle tutturup çizilmiş hattan dikerek birleştiriyoruz.


birleştirdigimiz hattı  ön yüzle birlikte ortalıyoruz ki dikişli kısım simetrik bir şekilde arkada kalsın...



 yine kalemle belirlenmiş hattan dikerek tabanı birleştiriyoruz..


şimdi tabanın her iki yanından (ön ve arka) 8x8 ebatlarında  4 adet kare oluşturuyoruz.dikiş bilgisi hallice olanlar bu işlemi göz kararı yapabilirler, ben bu anlatımda ilk defa dikecekleri baz aldım,bu nedenle de inciğine kadar detaylı yazmaya çalışıyorum:)


ön ve arkada oluşturdugumuz karelerin uçları  köşeleri açtıgımızda buluşabiliyorlarsa ne ala...buluşamıyorlarsa yeniden ölçülendirmek durumuzdayız:)


resimde görüldügü gibi kareler birleşinde irice birer üçgene dönüşüyorlar ve biz her iki kenardaki üçgenleri hat boyunca dikiyor ardından sivri kısımları keserek çıkartıyoruz..böylece sepetimizin köşelerini oluşturmuş oluyoruz..(ruz ruz ruz...)


şimdiye dek sepetin dış yüzeyi  için uyguladıgımız işlemlerin hepsini bir kez de astar için uyguluyoruz. yalnız kısa kenarları birleştirirken orta kısımda bir açıklık bırakmak gerekiyor.görüldügü gibi ben her zamanki gibi unuttum:)çarpı işareti olan kısmı siz  dikmeyin:)


şimdi tamamlanan astarımızı, ön yüzü sepetin ön yüzüne gelecek  şekilde sepetin içine yerleştiriyor


ve iğnelerle sabitliyoruz...sabitledigimiz hattan bir dikiş geçerek astarla kumaşı birleştiriyoruz..



olay budur!!!


şimdi astarın arka ortasında bıraktıgımız açıklıktan sepetimizin ön yüzünü dışarıya çıkartıyoruz..iyggghhhh!!!!:)


astarı sepetin içine özenle yerleştiriyor ve ağız kısmından son bir dikiş daha geçip tepesinin düzgün durmasını sağlıyoruz...


tabii astarda bıraktıgımız açıklığı kapatmayı unutmuyoruz:)


şimdi artık biten sepeti sağa sola, oraya buraya atıp her açıdan resimleyebilirizz...



dilerseniz üst kısmını katlayarak kullanabilirsiniz..


ben hızımı alamadım sanırım bu danteli de ağız kısmına dikeceğim:)şimdi sırada yıkama testi var...onun da sonucunu paylaşacağım bir ara..

eveeeettt...son olarak gökten üç kurabiye düşmüş...üçü de bizim eve düşmüş:))az evvel fırından çıktılar, mmmm....

6 yorum:

Necla Şölen dedi ki...

Ayy gerçekten çok güzel olmuş, güzel de anlatmışsınız ellerinize sağlık..

hafsamm dedi ki...

anlatım için teşekkürler hemen denizem

Unknown dedi ki...

anlatım ve resimler süper.....

LeylaK dedi ki...

bayıldım, aynısından yapıcam :)

güneyaras dedi ki...

Ellerinize sağlık çok güzel olmuş.

Adsız dedi ki...

Elinize, dilinize saglik valla yabanci sitelerdeki anlatimlarda yok ölçüleri çeviricem yok bişii atladım derdinden kurtardınız bizi. Çok sağoluun