9 Ocak 2011 Pazar

nostaljik pazar


aslında bu gün afrikalı kızın günüydü ,ama gün içinde etrafı kurcalarken görüp hasret giderdigim minyatürlerim aklımı çeldi..şu okul mevzusu ortaya çıkmazdan evvel canı gönülden devam ettiğim minyatür kursunda yaptığım çalışmalar bunlar.büyük çoğunlugunda hocam sevgili Aynur Göksu  hanımefendinin fırça izleri var ..ama ben de elimden geleni ardıma komadım hani ya:)sadece okul nedeniyle yarıda kalmış bir faaliyet benim için münyatür,geniş zamanlarda devam etmeyi düşündüğüm...

ilk iki minyatürün konusu farabi ve öğrencileri..ilkini hocamla birlikte kursta çaışmıştım,ikincisini tamamen kendi başıma ..ama henüz tamamlanmamış,sonraki minyatürlerin bazıları da öyle:)


bir moğol askeri...


matrakçı nasuh'un minyatür eserinden birebir kopya.şehrin adı mahruse-i tetimme idi sanırsam..


 yine hocamın yardımıyla çalışılmış ebruli  laleler..


bu tamamen kendi çalışmam...yanlış hatırlamıyorsam bir medrese ya da kervansaraydı...


bu ilk minyatür çalışmam...eski Amid... yani Diyarbakır ...


bu da bir çiçek kolajı... hocamın desteğiyle ama yine de boyarken oldukça zorlanmıştım...


bu güzel çiçek yine minyatür kursunda tanışma şerefine erdiğim kursiyerlerden ,değerli M.Yavuz Salt bey'in eseri...bizzat kendi sergisinden almıştım...kısmi  olarak Yavuz beyin hediyesi de denebilir.. 


son olarak bu da bugünki ben...kızımın değimiyle tehlike anında ilk kurtarılacaklar listesi:))

11 yorum:

ÖRGÜÇANTAM-Hatice yazıcı dedi ki...

Leyyacım MAŞALLAH canım ellerine sağlık minyatürleri çok severim
çok beğendim

belki bunları beze aktarıp çantalarına da çalışırsın olurmu olur:))

Sihirlitorba dedi ki...

Leyya çok beğendim cnm...ellerine sağlık.minyatüre benim de iligm var.zaten ilgim olmaan bişey yok gibi şu dünyada eheh :) bak ne dicem,galiba Mudo daydı galiba senin şu dünya haritalı,İngiltere resimli falan kumaşalrın vardı ya onlardan mutfak önlükleri, runner lar,yastılakr falan gördüm.seni anmadan geçemedim :)gerçekten kumaşlar çok güzel...

dshandmade dedi ki...

Leyya, marifetlerin bitmek tükenmek bilmiyor. Minyatürler gerçekten çok güzel görünüyor. Gözlerine ellerine sağlık.

GeCe dedi ki...

ev ve şehir görünümlü minyatürler bana her zaman ilginç geldi, farklı perspektif anlayısı tabloları masası kılıyor

uğurböceği dedi ki...

Maşallah maşallah diyeyim :) bide nazar boncuğu takın.ama özellikle bir nazar duası okuyun kendinize..ellerinize sağlık çok güzel olmuşlar..ama ben eeeen fazla çiçek minyatürlerini beğendim :)

neval dedi ki...

elinize sağlık .minyatürlerin kontürlerinde rotring kullanılıyor galiba .boya guaj mı acaba ?

neval dedi ki...

sevgili leyya izleyicim olmana sevindim .hoşgeldin bloguma

tosbagalar dedi ki...

çok hoş ellerine sağlık

gez gör arpacık dedi ki...

Çok güzeller, hep ilgimi çekmiştir ve hep çok beğenmişimdir. Ama minyatür kursuna gitmeye hiç cesaret edememişimdir. Ellerine sağlık. Harikalar...

TUĞBA'NIN DÜNYASI dedi ki...

Canım bu minyatürleri hep sevmişimdir.ne kadar da zevkli olmalı zorluğunun yanında onları hayata geçirmek..bir tanıdığımız vardı o da yapardı minyatürler bir sürü çok beğenirdim.seninkiler de oldukça güzel. keşke ben de deneyebilsem.mini mini boyamalardan sıkılır mıydım acaba:).)bambaşka bir hayat var onların içinde..kolay gelsin canım.ihmal etme hep yap sen bir sürü bir sürü..ben bayıldım:)

SÜHEYLA dedi ki...

YA MAŞALLAH SİZ NASIL BİR ŞEYSİNİZ BEN ANLAMADIM , UZUN ZAMANDIR SİZİ TAKİP EDİYORUM YAPTIKLARINIZA HAYRAN OLUYORUM.SÜPERSİNİZ,ELLERİNİZE SAĞLIK YALNIZ BİR ŞEY RİCA EDİYORUM YAPTIĞINIZ O GÜZEL ÇANTALARI EBATLARINI ÖLÇÜLERİNİ BİZİMLE PAYLAŞIRMISINIZ.SEVGİLERLE