20 Ocak 2011 Perşembe

polka dotladım:)


 bakındığım yabancı menşeyli , özellikle almanya kaynaklı  bloglarda  çok görürüm bu polka dot  temasını...ya hu bi millet bu kadar mı sever puantiye olayını...bilhassa kırmızı zemin üzerine beyaz puantiyeli objesiz ev yok adamlarda:)bir de balkanlar var ama onlar genelde açık mavi zemine beyaz puantiyeyi tercih ediyorlar...minnak ama canalıcı bir kısmı avrupa kıt'asına dahil bir ülkenin ferdi olarak daha fazla ilgisiz kalamazdım bu polka dot olayına..en nihayet ben de dotladım:))


dotladım ama sinmedi içime..clutch çantaları az az modifiye etme fikri şu sıra beynimi gıdıklayıp duruyor....farklı duruşlar ,farklı kapaklar,farklı seçenekler oluşturmak istiyorum..bu modelin kalıbını  geçen gecelerden birinde (saat 04.30 civarlarında :)oluşturdum.kapağı ve çantanın ağız kısmını oydum azcık,taban kısmını genişlettim, ebatını küçülttüm...kalıp öyle harika göründü  ki gözüme etresi gün hemencik diktim bir adet...sonuç:kalıp üzerinde biraz daha çalışmak gerek..


şimdi  pcyi kucağımdan atıp eski anadolu türkçesi notlarımı alıyorum yerine...yarın sınavım var..bir de kültür hizmeti yapıyorum gitmeden...size hoca mes'ud'un farscadan dilimize çevirdiği süheyl ü nev-bahar'dan minik bir bukleyle veda ediyorum ...


vezir ile nakkaş  örü turdılar
melik-zadenün katına vardılar

anı gördüler kim ayahdan düşüp
yatur dürlü kaygu başına üşüp

egilmiş boyını sararmış yüzi
iniler tolar kan yaş ile gözi

çü nakkaş anı gördi göynüp özi
açup ağzını dökti tatlu sözi

didi kim niçün yatasın kaygulu
ki sayruluk ide tenünde gulüv

........
efendim ,sen nakkaş,  gurbet ellerde çalışırken yolunu çine düşür...çin fağfurunun sarayının duvarlarını (tamlamaya bak:) süslerken herifin kızını gör...sonra gel yemen sarayının duvarına kızın resmini çiz...yemen padişahının oğlu süheyl'de kızın resmine bi bakışta aşık olsun..buyur burdan yak...yakmış da zaten..oğlan resimdeki kıza abayı yakmış...beşbinbeşyüz küsür beyit işte bu aşkı ve nev-bahar'a kavuşmak için süheylin çektiklerini anlatır...

(hamiş:şimdiki aşkların hepsini toplasan yüz beyit  zor yazarsın:))

Hiç yorum yok: